21. 12. 2014

Návrat na slunovrat

Občas mívám výpadky paměti. Prý je to normální. Zapomenu, kde jsem četl zprávu o tom, že někdo objevil na Měsíci stádo bizonů, zapomenu kdy, kde, čím a proč jsem něco vyfotil nebo zapomenu, co se přihodilo 1. července roku 2012 okolo jedenácté hodiny v noci.

Na to, abych nezapomínal, jsem před asi 8 lety (přesně si to nepamatuju) začal psát Měsíční deník. O Měsíci, o šutrech, o planetách, o cestách a vůbec. Deník se ale po čase ztratil v křemíkovém nebi a já na něj – zapomněl. Vzpomněl jsem si až teď, kdy se mi na počítači nahromadily fotky a texty, které začaly prosakovat do různých flashdisků, sociálních sití a blogů. A tak jsem sestrojil velký trychtýř s úzkým hrdlem. Co tím hrdlem projde, uvídíte tady. Na obnoveném Měsíčním deníku. Pro vás, pro inspiraci a pro mou paměť. 

Velké díky všem, kterým Měsíční deník chyběl a kteří mi o tom dali vědět.


Astronomy Domine
Canon EOS 5D Mark III, Canon 14 mm, f8.0, ISO 200, 1/2 sec
© Pavel Gabzdyl